2023. január 6., péntek

Az Egyenlő Bánásmód Főigazgatósághoz fordultam, mert a Semmelweis Egyetem továbbra is oltást kér a munkavégzéshez

Az Alapvető Jogok Biztosa Hitavalának keretén belül működő Egyenlő Bánásmód Főigazgatósághoz fordultam, mert kiderült, hogy a Semmelweis Egyetem továbbra is kéri az oltást az álláshirdetéseiben, és a munkavégzéshez is megkövetelik az oltást.

Az egyenlő bánásmódról szóló törvény a foglalkoztatás témakörében két esetben engedélyez megkülönböztetést, az egyik a csakis munka vagy a munkakörülmények természete alapján indokolt, tényleges és meghatározó szakmai feltételre alapított, jogszerű célt követő és azzal arányos megkülönböztetés, a másik, ha az illető szervezet jellegét meghatározó szellemiségből közvetlenül adódó, az adott foglalkozási tevékenység tartalma vagy természete miatt indokolt, arányos és valós foglalkoztatási követelményen alapuló megkülönböztetés. 

Megállapítom, hogy az ún. "koronavírus elleni védőoltás" egyértelműen nem szakmai követelmény, és azt is megállapítom, hogy a Semmelweis Egyetem nem valamilyen sajátos szellemiség mentén szerveződik, hanem egy a többi magyar egyetem közül.





Kapcsolódó:

RKE/5/2022.(IX.06.) számú rektori – kancellári – Klinikai Központ elnöki utasítás a koronavírus elleni védőoltás igénybevételéről (semmelweis.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése