2022. augusztus 30., kedd

A fővárosi fogyasztóvédelem szerint az oltás reklámozása társadalmi célú reklám, ezért nem vonatkozik rá a fogyasztóvédelmi törvény

Ismeretlen tettes elleni szabálysértési panasszal fordultam a fővárosi fogyasztóvédelmi hatósághoz, ami jelen esetben Budapest Fővárosi Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztálya, mert az ún. "Magyarország Kormánya" nevű Facebook oldal a kovid mRNS injekciók felvételére buzdított, méghozzá azzal a szlogennel, hogy "Csak az oltás ment életet."

Panaszomban arra hivatkoztam, hogy gyógyszerreklám nem keltheti a biztos gyógyulás képzetét, ez a szlogen azonban biztos gyógyulást ígér. 

A fogyasztóvédelem szerint azonban jelen esetben nincsen szó gazdasági reklámról, a szóban forgó reklám társadalmi célú reklámnak minősül, mert a koronavírusról szól, másrészt nincs konkrét gazdasági tevékenységre utalás benne. 

A 2010. évi CLXXXV. tv. 203. cikk 64 pontja egyértelműsíti, hogy mi is a társadalmi célú reklám:

"64. Társadalmi célú reklám: politikai reklámnak nem minősülő, üzleti érdekeltséget nem tartalmazó, reklámcélokat nem szolgáló, ellenérték fejében vagy anélkül közzétett felhívás vagy közérdekű üzenet, amely valamely közérdekű cél elérése érdekében kíván hatást gyakorolni a médiaszolgáltatás nézőjére vagy hallgatójára."




Kapcsolódó:

Gyógyszerreklám nem keltheti a biztos gyógyulás képzetét - panaszt tettem a "Csak az oltás ment életet" kormányzati szlogen miatt (ruszinkarpatalja.blogspot.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése