2024. március 11., hétfő

Szávay István a magyar parlamentben azt sugallja, hogy én a román szolgálatok alkalmazásában állok

Szávay István egykori jobbikos parlamenti képviselő, azóta már a közéletből kikopott középszerű figura a székelyek nemzetiségként való elismeréséről folyó parlamenti vita alkalmával azt állította, egyébként tévesen, hogy miután köztéren egy performansz keretében felakasztottam egy Avram Iancut, az 1848-1849-es magyar szabadságharc egyik magyarellenes tömeggyilkosát ábrázoló bábut, és nem elégettem, hanem csak széttéptem egy papír román zászlót, még évekig dolgozhattam a román adóhatóságnál, "valamilyen rejtélyes okból". 

Ezzel lényegében azt sugallta, hogy én a román szolgálatoknak dolgozhatok, és azért nem esik bántódásom még ilyen "súlyos" cselekmények után sem.

Itt vannak az illető, 2018.10.16-i parlamenti vita jegyzőkönyveiből kiollózott részek, amelyek Szávay István elmésségét hűen tükrözik.




A középszerű, azóta a közéletből kikopott, volt jobbikos Szávay egészen egyszerűen hamis tényeket közölt a parlamentben, az Avram Iancus preformansz után nem sokkal elbocsátottak a román adóhivataltól, a zászlószéttépő performanszra Nyíregyházán került sor évek múlva. 

Kapcsolódó:

Sem székely, sem orosz nemzetiségi szószóló nem lesz a parlamentben (index.hu) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése