2024. szeptember 17., kedd

A prefektushoz fordultam, mert Csíkcsicsó polgármestere nem méltatott válaszra a rovástáblák ügyében és a tetejébe a telefont se veszik fel

A Hargita Megyei Prefektushoz fordultam panasszal, mert a csíkcsicsói polgármester, Péter Lukács több, mint két hónap után sem válaszolt arra a közérdekű bejelentésemre, amelyben a csíkcsicsói hivatalos helységnévtáblák rovásírással való feliratozását kértem, arra való tekintettel, hogy Csíkcsicsó lakosságának 30,43%-a magát székelynek vallotta a legutóbbi népszámláláson. 

A prefektus válaszában arról tájékoztatott, hogy azonnal átiratban fordult a polgármesterhez, hogy teljesítse kötelességét és küldje meg a választ, valamint azt is közölte a polgármesterrel, hogy amennyiben nem küldi, akkor fegyelmi eljárás is indítható ellene.

A prefektus engem arról tájékoztatott, hogy a törvény szerint nincs alá és fölérendelési viszony a prefektusi hivatal és az önkormányzatok között, ezért ő sem bírságot nem tud kiszabni a polgármesterre, sem fegyelmi eljárást nem indíthat hivatalból (gondolom ezt azért közölte, hogy majd én kérjem a fegyelmi eljárás megindítását, mert ő nem tudja).

Péter Lukács az Erdélyi Magyar Szövetség nevű politikai tömörülés tagjaként szerzett polgármesteri mandátumot Csíkcsicsóban, ez a tömörülés elvileg jobbra van a politikai palettán az RMDSZ-től, azonban ez a köztisztviselői megbízatáshoz való hozzáállásukban egyáltalán nem észrevehető, a hivatalos e-mail címre benyújtott hivatalos közérdekű bejelentésre a mai napig nem válaszoltak, és a hivatalos, a honlapjukon megadott számon hívott telefont se igazán veszik fel munkaidőben sem. 


A prefektus, Petres Sándor korrekt válaszának egyetlen szépséghibája, hogy nem magyar nyelven van, szerintem ezt még ki kell harcolni, hogy a prefektus is, a székely megyékben, pláne hogy ő is magyar vagy székely nemzetiségű, kérésre a magyar nyelvet is használja a kommunikációjában (itt a kérés most elmaradt magyar nyelven, úgy emlékszem, hogy egyszer próbálkoztam volt, de nem válaszoltak magyarul). 


 


 Kapcsolódó:

Immár megvan a törvényes alap, ezért rovásírásos helységnévtáblát követel a székely kormány Csíkcsicsóban (ruszinkarpatalja.blogspot.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése