2020. július 28., kedd

Voltak valaha PCR tesztek, maszk és korlátozások influenza és más koronavírustörzsek esetében is? Ha nem, miért nem? Müller Cecíliát kérdezzük.

Közérdekű adatigénylésben kértem ki 2009-től napjainkig az influenza összes típusa és a koronavírusok összes ismert törzseinek betegségstatisztikáit, diagnosztizáltak, elhalálozottak, átlagéletkoruk, és krónikus betegségeik vonatkozásában, a Nemzeti Népegészségügyi Központtól. Kikértem ugyanakkor az idei évre az új koronaexoszóma adatait is (amit egyébként orrba-szájba tolnak minden lehetséges médiaorgánumon keresztül). 

A tesztelésről is kérdeztem, hogy jellemzően PCR vagy antigén alapú teszteket végeztek ezekre a kóresetekre, valamint érdeklődtem, hogy milyen védelmi intézkedéseket javasolt az intézmény a kormánynak ezen betegségek visszaszorításának vonatkozásában. Amennyiben különbség tapasztalható az említett két betegségtípus és az új exoszóma esetében a tesztek és a javasolt védelmi intézkedések vonatkozásában, kértem, hogy magyarázzák meg ennek a különbségnek az okát. 

Kértem azt is, hogy magyarázzák meg az ú.n. "második hullám" fogalmát, hogy az az influenzánál, meg a koronavírusok okozta náthánál az évszakokat követő szezonalitás, vagy egy kifejezetten az új koronaexoszómára specifikus új szakmai fogalom.

Ugyanígy kérdeztem, hogy a "tünetmentes fertőzött" fogalom a másik két betegségtípusnál lappangásnak nevezett jelenség-e, vagy ez is egy teljesen új, az új exoszómára specifikus szakmai fogalom, és ez utóbbi esetben mit takar.




Kapcsolódó:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése