Természetesen azonnal panaszt nyújtottam be a Készenléti Rendőrséghez, amiért elutasították a feljelentésemet a kötelező szűrővizsgálatokat előíró törvény miatt.
Az egészségügyi beavatkozások beleegyezéshez kötöttsége tehát nemzetközi szerződés által leszögezett alapvető emberi jog, alapvető emberi jog korlátozása a lakosság egyes részein, vagy a teljes lakosságon pedig definíció szerint emberiesség elleni bűncselekmény.
A feljelentésemet a Készenléti Rendőrség azzal utasította el, hogy egyrészt a támadott törvényben előírt kötelező szűrővizsgálatok nem minősülnek beavatkozásnak, másrészt nem lehet előre tudni, hogy egy, a jövőben életbe lépő jogszabály milyen lehetséges jogkövetkezményekkel jár, ezért tehát a bejelentett cselekmény szerintük nem bűncselekmény.
Panaszomban arra hivatkoztam, hogy teljes és totális tájékozatlanságra vall azt állítani, hogy a támadott jogszabály által előírt kötelező szűrővizsgálatok nem minősülnek beavatkozásnak, mert már a magyar egészségügyi törvény (továbbiakban Eütv.) is definiálja az invazív beavatkozást, amely bármely beavatkozás, amely bőrön, testnyíláson vagy nyálkahártyán keresztül történik.
Továbbá az oviedói egyezmény magyarázata is, amely az Európai Bizottság honlapján nyilvánosan hozzáférhető, leszögezi, hogy az egyezmény értelmezésénél a beavatkozás fogalmát a lehető legtágabban kell értelmezni, vagyis minden egyes olyan orvosi aktusra, amelynek célja a megelőzés, a diagnosztizálás, a kezelés, a gyógyulás és a kutatás (ezt az ötletet Gary Clarkson adta).
Eszerint tehát bármely orvosi aktus, amely a diagnosztizálást szolgálja, szintén egészségügyi beavatkozásnak minősül.
Arra az érvre, hogy még nem látszanak egy, a jövőben hatályba lépő jogszabály esetleges jogkövetkezményei, annyit válaszoltam, hogy a jogszabályalkotási tv. értelmében egy hatályba lépett jogszabály hatályba lépésének pillanatától kényszerítő erővel bír, tehát nem lehet azt állítani, hogy nem tudnánk, mi lesz a jogkövetkezménye.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése