2020. szeptember 23., szerda

Dusnoki gyerekrablás - a rendőrség nem válaszolt az adatigénylésemre, az adatvédelmi hatósághoz fordultam

Nem válaszolt a közérdekű adatigénylésemre a Kalocsai Rendőrkapitányság, amely adatigénylést a Bolvári család internetes felhívásának eleget téve küldtem el. A család internetes felhívásban kérte, hogy minél többen minél több hatóságnak írjunk a dusnoki gyerekrablás ügyében.

Mint ismeretes, idén január 22-én a gyámügy erőszakkal elvette szüleitől, Bolvári Istvántól és nejétől a gyereküket, Bolvári Bátor Nyilast, mert állításuk szerint a szülők azon az állásponton vannak, hogy a gyerek vonatkozásában nincs szükség anyakönyvre, tb. kártyára és egészségügyi ellátásra sem. A szülők ezt a cselekményt közönséges gyerekrablásként élték meg.

Közérdekű adatigénylésemben arra voltam kíváncsi, hogy a rendőrség tud-e a cselekményről, van-e tudomásuk arról, hogy a gyermek jogairól szóló nemzetközi egyezmények értelmében a gyermek mindenek felett való érdeke alapján hozhat bármilyen hatóság a gyereket érintő döntést, és afelől is érdeklődtem, hogy szerintük mi a gyerek érdeke, a saját szüleivel felnőni, vagy azoktól elszakítva, ismeretlen helyen ismeretlen személyazonossággal. 

Mivel a törvényes válaszadási határidő jócskán lejárt, vizgálatot kértem az Adatvédelmi és Információs Hatóságnál a közérdekű adatigénylésem sorsát illetően. 




Kapcsolódó:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése