2021. december 29., szerda

Az Európai Emberi Jogi Bíróság elutasította a kérelmemet, amelyben a közéleti tevékenységemért kiosztott 4 év felfüggesztett börtönbüntetést támadtam meg

Hét évnyi jogi küzdelem után, 2017 decemberében a Marosvásárhelyi Táblabíróság végleges bírósági ítéletében 1 év, 4 évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélt a következő cselekményeimért:

1. a magyargyilkos Avram Iancut jelképező szalmabábut lógattam fel egy performansz keretében Csíkszereda főterén, bejelentett és engedélyezett köztéri rendezvény keretében, rögtönzött bírósági tárgyalás után

2. a csíkszeredai Kaufland előtt "Szégyeld magad, már megint zsidónál vásároltál" feliratú, nagyméretű plakátot tettem közszemlére, bejelentett és engedélyezett köztéri rendezvény keretében

3. "Székelyföld nem Románia" feliratú pólókat reklámoztam eladásra az interneten

4. a csíksomlyói búcsúban Nagy Magyarországot ábrázoló pólókat forgalmaztam, mint kiskereskedő árus

5. egy házkutatás során 100 db "Szégyeld magad, már megint zsidónál vásároltál" feliratú kisméretű matricát talált nálam a román rendőrség

6. a magyargyűlölő Mihai Eminescu román "költőt" piros, áthúzott körrel ábrázoltam egy csíkszeredai köztéri rendezvényen, így tiltakozva az ellen, hogy a városban utca van a magyargyűlölőről elnevezve

Ezekért a cselekményeimért a 31/2002. sz., a fasiszta, rasszista és idegengyűlölő eszmék terjesztésének visszaszorítását célzó sürgősségi kormányrendelet előírásai alapján indítottak ellenem eljárást, a felsorolt terjesztett eszméket fasiszta, rasszista és idegengyűlölő eszmékként kategorizálva.

Miután minden lehetséges romániai jogi fórumot kijártam az ügyben, és végleges, elítélő bírósági ítéletet kaptam, Strasszburghoz, az Európai Emberi Jogi Bírósághoz (EEJB) fordultam, azzal érvelve, hogy cenzúra áldozata vagyok a román hatóságok részéről, és sérül a szólásszabadsághoz való jogom. Úgy érveltem, hogy az általam köztéren kifejezett eszmék nem felelnek meg a 31/2002. sz., a fasiszta, rasszista és idegengyűlölő eszmék terjesztésének visszaszorítását célzó sürgősségi kormányrendeletben meghatározott fasiszta, rasszista és idegengyűlölő eszmék definíciójának, magyar és székely ideálokról, történelemről és eszmékről szólnak, más nemzetiséget nem említenek, kivéve a zsidókat, azonban azoknál az akcióimnál is kifejezetten a kereskedelemre hivatkoztam, amelyben a piacgazdasági elvek mentén lehet bizonyos árukat preferálni akár azok származási alapján is.

Miután következetesen, annak ellenére, hogy kifejezetten az angol nyelvet kértem kommunikációs nyelvként, francia nyelven kommunikált velem az EEJB, végül idén márciusban kaptam meg a végleges, elutasító döntésüket. 

A döntést édesanyám fordította le franciából, egyetlen érvemet sem fogadták el, mindenben a román hatóságoknak adtak igazat. Érdekesség, hogy a román hatóságok a fajgyűlölő, rasszista jellegét az általam terjesztett eszméknek abból vezették le, hogy hatásukra a román tömegekben fokozott magyarellenesség nyilvánult meg, és az én személyemet is számos fenyegetés érte. Ezt az érvelést az európai bíróság is magáénak tudta. 

Az EEJB határozatának magyar fordítása elérhető itt

Kapcsolódó:

Díjkiosztó gála a Marosvásárhelyi Táblabíróságon - Életműdíj: 1 év, négy évre felfüggesztett börtönbüntetés (ruszinkarpatalja.blogspot.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése