2024. január 22., hétfő

"A készpénzt preferálom" - ezt a véleményt következmények nélkül lehet diszkriminálni az Ombudsman szerint

Elutasította azt a panaszomat az Alapvető Jogok Biztosa Hivatalának keretén belül működő Egyenlő Bánásmód Főigazgatóság, amelyen a nyíregyházi vonatállomáson snack automatát működtető cég ellen nyújtottam be, mert a snack automata nem fogad el készpénzt. 

A Mi Hazánk Mozgalom aktivistájaként benyújtott panaszomat arra alapoztam, hogy az egyenlő bánásmódról szóló törvény elviekben végi a politikai vagy más véleménye miatt hátrányos megkülönböztetésben részesülő személyeket, és én azt állítottam, hogy az, hogy "a készpénzt preferálom a bankkártya helyett", egy "más" vélemény.

Az Ombudsman azonban azzal érvelt elutasításában, hogy a "készpénzt preferálom a bankkártya helyett" gondolatot tartalmazó véleményem nem egy, az egyenlő bánásmód által védett "más" vélemény, mert nem alkalmas csoportképzésre, és nem kapcsolódik szervesen egyik politikai formációhoz sem. 

Az Ombudsman erre vonatkozó alkotmánybírósági döntést is felhozott álláspontja védelmében. Érdemes észrevenni, hogy a hátrányos megkülönböztetés tényét meg vitatta az Ombudsman, hanem csupán azt, hogy ez a hátrányos megkülönböztetés olyan tulajdonság alapján történt-e, amelyet véd az egyenlő bánásmód törvény. 

A végzést jogomban áll, 30.000 Ft illetékbélyeg fejében, bíróságon megtámadni. 





Kapcsolódó:

Éhen maradtam a nyíregyházi vonatállomáson, mert az automata nem fogadott el készpénzt - az egyenlő bánásmódosoknál tettem panaszt (ruszinkarpatalja.blogspot.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése