2024. február 26., hétfő

Szerintem pedig a magyar rendőrök fognak Kínában járőrözni - a kommunistákkal kötött járőregyezményről kérdeztem Pintért

Közérdekű adatigénylésben fordultam Pintér Sándor belügyminiszterhez, amelyben a Kínai Népköztársaság Közbiztonsági Minisztériuma és a magyar belügyminisztérium által aláírt közös járőrszolgálatról szóló egyezményről érdeklődtem nála. 

A megállapodás teljes szövegét kikértem, valamint konkrétan arra voltam kíváncsi, hogy akkor ennek a megállapodásnak az értelmében a magyar rendőrök mennek Kínába járőrözni avagy a kínai rendőrök jönnek ide. 

A belügyminisztérium álláspontja is érdekelt abban a kérdésben, hogy kínai rendőrök járőröztetése Magyarországon nem sérti-e az Alaptörvény 46. cikk (1) pontját, amely kimondja, hogy a közbiztonság védelme a magyar rendőrség feladata. 

Az akciót a Vásárosnaményi Mi Hazánk aktivistájaként hajtottam végre. 

Kapcsolódó:


KÍNAI-MAGYAR RENDÉSZETI CSÚCSTALÁLKOZÓ (kormany.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése