2023. június 1., csütörtök

Novák Katalinhoz fordultam, hogy árulja el, szerinte voltak-e ellentüntetők Nagykárolyban a Kölcsey szoboravatáson

Az április 12-én Nagykárolyban tartott Kölcsey Ferenc szoboravatás kapcsán a román hatóságokhoz fordultam, mert a sajtó információi szerint román nacionalisták megzavarták a rendezvényt, ellentüntetést szerveztek, magyarellenes jelszavakat skandáltak, nagyromán feliratokat és sok-sok román zászlót lobogtattak.

A román gyülekezési törvény csakúgy, mint a magyar, tiltja az ellentüntetéseket, az azonos időpontban azonos helyszínen megrendezett tömegrendezvényeket, éppen ezért a Nagykárolyi Rendőrséghez fordultam, hogy tájékoztassanak, hány rendezvény volt arra a dátumra és időpontra, ugyanarra a helyszínre bejelentve Nagykárolyban, április 12-én. Kértem ugyanakkor a rendőrséget, hogy annak a rendezvénynek a szervezőit, akik nem jelentették be rendezvényüket, állítsa elő a rendőrség és részesítse szabálysértési bírságban be nem jelentett rendezvény szervezéséért. 

Meglepetésre a Nagykárolyi Rendőrség arról tájékoztatott, hogy a kérdéses időpontra és helyszínre csak a Nagykároly és Vidéke Kulturális Egyesület jelentett be rendezvényt, és minden, a sajtóban is megjelent résztvevő, így a román nacionalisták is ennek a rendezvénynek volt a résztvevője, ők külön rendezvényt tehát nem jelentettek be. A rendőrség ellentüntetést nem érzékelt. 

Éppen ezért most közérdekű adatigénylésben kerestem meg Novák Katalin magyar köztársasági elnökasszonyt, hogy tájékoztasson, a rendezvényen, amelyen díszvendégként ő maga is jelen volt, tapasztalt-e ellentüntetést, vagy minden résztvevő, így a román nacionalisták is a rendezvény céljával és szellemiségével összhangban viselkedett azon a rendezvényen. 



Kapcsolódó:

Román okosság - a Calea Neamului nem ellentüntetést szervezett, ők csak résztvettek a nagykárolyi szoboravatáson (ruszinkarpatalja.blogspot.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése