2024. április 22., hétfő

Megkérdeztem Szijjártót, hogy kaphatott a munkácsi rebbé magyar útlevelet, mikor nem is tud magyarul


Egy régi történetet elevenítettem fel a napokban, közérdekű adatigénylésben fordultam Szijjártó Péter külügyminiszterhez, azt érdeklődtem meg nála, hogy tudott nevezett Moise Leib Rabinovics, a munkácsi rebbé magyar állampolgárságot és ezáltal magyar útlevelet kapni, mikor a rebbé bevallottan nem tud magyarul. 

A történet elég régi, még 2019-ben adta át személyesen (sic!) a magyar állampolgársággal járó magyar útlevelet Szijjártó Péter Moise Leibnek, a munkácsi rebbének, New Yorkban, a brooklyni haszid zsidó közösség képviselőivel való egyik találkozóján. 

Az erről szóló korabeli tudósítások közlik, hogy a rebbé bevallottan nem tud magyarul.

A magyar állampolgárság megszerzésének, az ún. honosításnak törvény szerint feltétele a magyar nyelvtudás, akár honosításról, akár kedvezményes honosításról legyen szó. 

Közérdekű adatigénylésemben arra is kitértem, hogyan lehetséges, hogy személyesen a külügyminiszter adja át az útlevelet. 

Kapcsolódó:

Magyar útlevelet adott a munkácsi rebbének Szijjártó Péter (index.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése