2024. október 9., szerda

Első siker szabolcsi képviselőként: itt az adat, nem volt építkezési engedélye a csomafalvi rovástáblának, és "törvénytelen" is volt, csak azt nem tudjuk, miért


Rekordgyorsasággal válaszolt a Gyergyócsomafalvi Polgármesteri Hivatal arra a közérdekű adatigénylésemre, amelyet már mint Váradi Barna Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei képviselő nyújtottam be neki a csomafalvi rovástábla botrány kapcsán.

Válaszából egyértelműen kiderül, amit feltételeztem, hogy a táblák nem rendelkeztek építkezési engedéllyel, következésképpen nem lehetett őket, csakis hivatalos helységnévtáblaként értelmezni.

Azonban a polgármester válasza szerint hivatalos helységnévtáblaként is törvénytelenül lettek kihelyezve, éppen ezért önként távolították el őket a kormányképviselő átirata nyomán, aki csak annyit kért, hogy legyen megvizsgálva a rovástáblák kiállításának törvényessége. 

A polgármester nem részletezte, konkrétan mi nem volt törvényes a táblák kihelyezésében magának a polgármesternek a meglátása szerint, vagy hogy a Hargita, Kovászna és Maros Megyei Románok Fóruma, akik a közérdekű bejelentést (én nem feljelentést) tették a Hargita Megyei Kormányhivatalnál, mit is sérelmeztek az illető táblákon. 

Szerk.megj.: egyértelmű rágalmazást követett el a polgármester, amikor azt állította, hogy a tábla eltávolításának oka "valószínűleg" az volt, hogy én panaszt tettem az Országos Diszkriminációellenes Tanácsnál a hivatalos helységnévtáblákon a rovásírásos helységnév-felirat hiánya miatt.

A polgármester, egy sima prefektusi átiratra, amely csupán arra kérte, hogy nézzen utána a táblák törvényességének, saját hatáskörben azonnal eltávolíttatta azokat.  

Tehát az eltávolításnak köze nem volt ahhoz a panaszhoz, amit én a diszkriminációsoknak küldtem, inkább volt köze a polgármester, saját maga által is elismert szakmai felkészületlenségének. 

Kapcsolódó:

A szolgálatok rakták össze a csomafalvi botrányt? A botrány kapcsán Baliga azt állítja, Bajna bele akarta rángatni egy ellenem szóló lejáratásba (ruszinkarpatalja.blogspot.com) 

Hazudott Bajna, közadatban kértem ki az eltávolított csomafalvi rovásírásos reklámtáblákra vonatkozó hivatalos információkat (ruszinkarpatalja.blogspot.com)

Feliratot, zászlót kellett levenni (hargita.nepe)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése