2023. március 9., csütörtök

"Keljetek át a Kárpátokon, román hadtestek" - énekelte egy merész móc Budapesten, feljelentettem zaklatásért




 Az Alapvető Jogok Biztosához fordultam, miután tudomást szereztem arról, hogy egy nagyszebeni pópa, bizonyos Catalin Dumintrean rögtönzött megemlékezést szervezett a budapesti Román Hősök Emlékművénél, és ott, eléggé provokatív módon énekelte el a "Keljetek át a Kárpátokon, román hadtestek" című román nótát, amelyre a román nacionalisták úgy tekintenek, mint Erdély mindkét eddigi világháborúban megvalósult lerohanásának himnuszára. 

Nevezett Catalin Dumintrean olyan dolgokat is hozzáfűzött a produkciójához, mint annak az eszmének a nagy nyilvánosság előtt való közlése, hogy a magyarok azok, akiket befogadtunk országunkba, de ők nem tisztelték a vendéglátót, nem vendégként viselkedtek, úrnak képzelték magukat, azt hitték, minden az övék, mint egy vendég, aki végül kipakolja a vendéglátót. Felhívta továbbá az erdélyi magyarok figyelmét, hogy felejtsék el az autonómiát és a többi jogkövetelést. 

Panaszomban az egyenlő bánásmódról szóló tv. zaklatás tényállására hivatkoztam, olyan, az emberi méltóságot sértő természetű magatartás, amely az érintett személynek a nemzetiségével és anyanyelvével függ össze, és célja vagy hatása valamely személlyel szemben megfélemlítő, ellenséges, megalázó, megszégyenítő vagy támadó környezet kialakítása.

Kértem, hogy az elkövetőt vonják szabálysértési felelősségre. 

 




Kapcsolódó:

Le kell bontani Kratochvil Károly mellszobrát (3szek.ro)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése