2020. október 30., péntek

Az Alapvető Jogok Biztosához fordultam a szabadkőműves szájmaszkok kötelező használatát előíró diktátori rendelet kapcsán

 Az Alapvető Jogok Biztosához fordultam panasszal a 2020 szeptember 21-én érvénybe lépő, a járványügyi készültségi időszak védelmi intézkedéseiről szóló 431/2020 (IX. 18.) sz. kormányrendeletben foglalt maszkhasználati előírások kapcsán. 

Panaszomban felhozom, hogy a kötelező maszkhasználat előírása ellentétes a 2002. évi VI. sz. törvényben jóváírt 1997-es ovideói nemzetközi egyezményben foglaltakkal, amely kimondja, hogy egészségügyi beavatkozás csakis az érintett személy jóváhagyásával történhet. 

Kértem megvizsgálni, hogy a hivatkozott kormányrendelet mennyiben korlátozza a Magyar Alaptörvény és az Európai Emberi Jogi Egyezmény által is alapvető emberi jogként definiált véleménynyilvánítási, gondolati és gondolatkifejezési szabadságjogaimat, amelyek az öltözködés, ruházati cikkek alkalmazásának szabadságában is megnyilvánulnak, és mennyire sért a meggyőződésemben.

Panaszomba belevettem, hogy az Alaptörvényben alapjogként rögzített élethez, testi egészséghez való jogomat is sérti a maszkhasználat kötelezővé tétele. Hivatkozok arra, hogy jelen tudomásom szerint, a miniszterelnökséggel ezügyben folytatott levélváltás alapján, egyszerűen nem létezik olyan orvostudományos kísérlet, ami igazolná a maszkok hatékonyságát járványügyi veszélyhelyzetben.    







Kapcsolódó:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése