2023. január 16., hétfő

A díszhatóságaink szerint nem diszkriminál a Semmelweis Egyetem azzal, hogy oltást kér a munkavégzéshez

Amíg máshol már javában fizetik a réminjekciók áldozatainak a vaskos kártérítéseket a kovidiktatúra után, nálunk még mindig ugyanaz a lemez megy. A Semmelweis Egyetem ellen az Alapvető Jogok Biztosánál (AJB) letett diszkriminációs panaszomat ugyanis még mindig a csak Orbánisztánra jellemző "érveléssel" utasította el a "jogok biztosa".

Panaszomban arra hivatkoztam, hogy az, hogy a Semmelweis Egyetem oltást kér a munkavégzéshez, engem, oltatlant hátrányosan megkülönböztet, mert esélyem sincs bekerülni bármilyen munkakörben az egyetemre. Ez pedig sérti a hátrányos megkülönböztetés tilalmának elvét, és persze az egyenlő bánásmódról szóló törvény vonatkozó cikkeit is, mégpedig vallási, világnézeti, politikai és a törvény szerinti egyéb szempont alapján. 

Elutasító határozatában az alapvető jogok "biztosa" kimondta, hogy a hátrányos megkülönböztetés, amit a Semmelweis Egyetem alkalmaz, nem lehet vallási alapú, mert az oltatlanságnak nincs semmilyen köze a katolikus valláshoz (pedig a panaszomban kifejezetten a Jelenések könyvére hivatkoztam), nem lehet világnézeti alapú sem (ezt meg se magyarázta, hogy mégis miért nem), politikai alapú sem lehet, mert egyébként meg az AJB szerint nem fejtettem ki a panaszomban, hogy miért is lenne politikai alapú megkülönböztetés. Az egyéb törvényi előírásnál közölték, hogy azt szűkítően értelmezi a magyar joggyakorlat, csak azokra a tulajdonságokra, amelyek nem szabadon választhatóak, hanem az egyén akaratától függetlenek, és az oltottság nem ilyen. 

Következik, az alapvető jogok bizonytalana szerint, hogy az oltatlanság egy olyan tulajdonság, amelyet nem véd az egyenlő bánásmdról szóló törvény, ezért a Semmelweis egyetem nyugodtan folytathatja ezt a diszkriminatív gyakorlatát. 








Kapcsolódó:

Az Egyenlő Bánásmód Főigazgatósághoz fordultam, mert a Semmelweis Egyetem továbbra is oltást kér a munkavégzéshez (ruszinkarpatalja.blogspot.com)

Ross Wightman, a kard hegye - Eddig 2,8 millió kanadai dollárt fizetett ki az állam az oltáskárosultaknak (ruszinkarpatalja.blogspot.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése