2023. február 6., hétfő

Csíkszentmártonnak nem volt elég a 10 nap a közérdekű adatigénylésem megválaszolására


Levélben kért további 20 nap haladékot Csíkszentmárton polgármestere, Birtalan Sándor annak a közérdekű adatigénylésemnek a megválaszolására, amelyet személyesen tettem le a hivatal iktatójában. 

Ebben a közérdekű adatigénylésben arra voltam kíváncsi, hogy Csíkszentmárton milyen perekben áll Dormánfalvával (periratszámok, eljáró bíróságok), van-e végleges bírósági végzés, amely kimondja, hogy az Úz völgyi katonatemető Csíkszentmárton közigazgatási területéhez tartozik, és amennyiben van ilyen, úgy történt-e intézkedés a temetőben illegálisan, építkezési engedély nélkül felállított román kőkeresztek eltávolítására, és az azokat odaállítók szabálysértési szankcionálására. 

Az ügy pikantériája, hogy ugyanezt a közérdekű adatigénylést még tavaly szeptemberben is elküldtem, akkor sima elektronikus levél formájában, kizárólag magyar nyelven. Mivel jóhiszeműségemben nem figyeltem a határidőkre, a csíkszentmártoni önkormányzat végül erre az adatigénylésemre nem válaszolt, noha telefonon is megkerestem őket, a beszélgetést rögzítettem is, amelyben szóban tájékoztat a polgármester, hogy haladéktalanul válaszolni fognak. 

Ezúttal azonban papír alapon, a hivatalban személyesen eljárva iktattam az ügyiratot, a saját példányt is, román nyelven is benyújtottam, és kitértem a közérdekű adatigénylést szabályozó tv. határidőkre vonatkozó előírásaira is.


 

 


Kapcsolódó:

Csíkszentmártont kérdezem, hogy büntették-e már meg az Uz völgyi román keresztek építőit és bontatták-e le az illegális építkezést (ruszinkarpatalja.blogspot.com) 

Bajna és én már elküldtük, most te jössz. Feljelentés a tavalyi Úz völgye botrány kapcsán, mivel végleges táblabírósági végzés mondja ki, hogy a hely Csíkszentmártoné. (ruszinkarpatalja.blogspot.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése